Par profesora Egila Levita „piedāvājumu” – jaunu Satversmes preambulu
Izlasot
tekstu, ko Levits & Co nosauc par „piedāvājumu”, jāskata, no kurienes nāk
pieprasījums.
Levits ir lielmeistars, ja ne ložā,
tad šahā varētu noteikti.
Lai sasniegtu mērķi – galīgo
atrisinājumu (matu), jāpielieto daudz kombināciju, pat jāupurē figūras.
Jākombinē un jāupurē tā, lai pretinieki īstos nodomus neatpazītu. Lai iespēlētu
„piedāvājuma” vienu teikumu ar 21 upuri (arī kāršu spēlē „acīte” 21 figurē kā
uzvara), Levitam jāspēlē ilgi, 90 gājienos – spēles pieraksti/komentāri uz 22
lpp.
Aicinām analītiski atšifrēt Levita spēli!
Politiskā daļa.
"Piedāvājumā” Levits izvirza
„trīs virsmērķus”, ko sākt „nodrošināt”. Prasītos gan sākumā „iedrošināt”
Levitaprāt poētiskiem vārdiem:
„Tev, latvieti, nav jābaidās –
Stāv okupants pie Daugavas!”
Bet, vai Levits var iedrošināt vienu
„latviešu nācijas sievieti” Maskačkā ap saulrietu „pastāvēt” pie Daugavas?
Pavērosim, kā Levits „piedāvā” 300 000 latviešiem „nodrošināt” atgriešanos no
trimdas abos Daugavas krastos, kur joprojām defilē 500 000 okupantu un
kolonistu (turpmāk tekstā OK). Valsts ir nozagta un neierobežoti valda ārzemju
baņķieru vara.
Levita turpmākais „piedāvājums”
latviešiem līdzīgs „sovjetu” anekdotei: „Lai veicinātu un nodrošinātu kultūras
saglabāšanu, attīstību un cilvēku materiālo labklājību, viens ziķerzellis
čukčam izteic „piedāvājumu” – nopirkt Kremļa torņa pulksteni. Čukča notic un
samaksā... „Piedāvājuma” autors aiziet pēc kāpnēm.” Levits piedāvā „saliedēties
un integrēties” ... Sovjetu „piedāvājumos” arī bija modē politiskā nācija.
Ideja vienkārša – sovjetu lēģeru ieslodzītajiem „jāsaliedējas” ar apsargiem,
poļitrukiem, čekistiem – jāintegrē 500 000 „līdzcilvēku” – OK – par „pilsoņiem”
pēc a’la Aldermanes.
Varot mānīt dažus īsu laiku „rudens
lietū arī saliedēties”, bet neiespējami mānīt visu tautu uz visiem laikiem.
Levits novērojis arī „valsts
depresiju un valstsgribas trūkumu”. Levitam jāklusē kā partizānam, ka pašlaik
eksistējošais „veidojums pats kļūst par izkurtējušu čaulu”, īstenībā ir
okupācijas varas un postpadomju režīma augstākās iestādes – Augstākās padomes
„piedāvājums”.
„Piedāvājumam” nav nekāda saderība
ar 1918.gada 18.novembrī proklamēto, Brīvības cīņās izcīnīto tiesisko latviešu
nacionālo valsti. „Piedāvājumam” nav nekādu tiesību 1922.g. LR Satversmē
izmainīt kaut burtu!
OK šo veidojumu arī neuzskata par
savu valsti. Levits bilst par korupcijas izplatību – OK ievazātu netikumu, tādēļ
par KNAB načaļņikiem galvenokārt ieceļ viņu pārstāvjus. Levits domīgs par
„pastāvošo problēmu novēršanu”. Patiesībā viņš zina, ka jāsāk ar valsts
pamatlikuma – Satversmes - kārtības
ievērošanu. Tikai preambulas pasūtītājiem tas ir neizdevīgi ....
Ekonomiskā daļa.
Tādēļ, „uzsverot, ka Latvijā aktīvi
un ilgtspējīgos starptautiskos procesos” tiks „attīstīta”... kolonizācija, lai
„dotu pienesumu Eiropas un pasaules oligarhiem”, Levitam jāpiesedzas ar „humāniem
interešu” saukļiem, bet „Latvijas tautai” pret to visu esot jāizturas ar
„atbildīgu solidaritāti, salāgojot ekonomisko attīstību” ar baņķieru mākslīgi
izraisītām krīzēm, ar Orveliskām „vienlīdzībām”, OK uzturēšanu. Par Latvijas
okupēšanu un 50 gadu kolonizēšanu viņiem piešķīra prihvatizēšanai Latvijas
īpašumus, jo postpadomju režīms bez OK nenoturētos pat mēnesi. Secināms: viņu
ir pārāk daudz un tautai tas izmaksā pārāk dārgi. Latviešu tauta no 1940.gada
ir zaudējusi 500 miljardu latu. Ar šādu „piedāvājumu” tautas ikdienas zaudējumi
sasniegtu 3 miljoni latu. Tautas pasaulē tādu izlaupīšanu izvērtējušas īsi un
konkrēti: „Mums piederēja zeme un zelts,
bet šeit kolonizatori ieradās ar Bībeli. Tagad mums pieder Bībele, bet viņiem
mūsu zeme un zelts – tik ļoti „kristīga” vērtība!”. Uz šāda fona Levits vēl
turpina par savām „kristīgām vērtībām”, vajadzībām – tostarp mazākumtiesībām.
Savukārt Streips radio samulsis: „Mani tas mulsina... nevajadzētu tās ...
„kristīgās vērtības”... varbūt pietiktu ar sirdsapziņu!”
Vēsturiskā daļa.
Visgrūtāk Levitam & Co ar
vēsturi. Tādēļ šeit vēstures īsais kurss:
Latviešu tauta ir viena no
vissenākajām kultūrtautām pasaulē. Latviešu tūkstošgadīgā dzīves ziņā par
laikiem, pasauli, vērtībām ir viss skaidri pateikts:
Dievs, dod mūsu tēvu zemei
Ziedu laikus piedzīvot!
Ziedu laikus piedzīvot,
Saules mūžu nodzīvot!
Latvieši savā Tēvzemē dzīvojuši
vairāk kā 10 000 gadu, sev izveidojuši vairākas valstis, pat karalistes.
1200. gadā sākās krustnešu okupācija. Latvji cīnījās uz dzīvību vai nāvi
simtiem gadu, tālāk – latvju strēlnieku leģendārā varonība. Latviešu Tēvzemē
1918.g. laupīja vācu un krievu okupanti, tomēr latvieši spēja 18.novembrī
proklamēt Latvijas Republiku. Brīvības cīņās latvju karavīri okupantus padzina.
Uz A. Niedras & Co „piedāvājumiem saliedēties ar okupantiem” Brīvības
cīnītāju atbildes bija skarbas un sāpīgas.
Precedents.
Levits nosauca LR Satversmes
preambulu par „tukšu vietu”... viņa „piedāvājumam” tik „humāns” izpildījums
izpaužas arī dabā: kā dzeguzes olas iedēšana cita putna – zīlītes – ligzdā, kur
vietas pietiek. Ola līdzīga, gan lielāka (Levita „piedāvājumā” daudzkārt).
Turpinās koloniālais process. Zīlīte silda, izšķiļas arī dzeguzēns. Zīlīte
baro, dzeguzēns paaugās. Sākas ligzdas okupācija. Okupants pa vienam izmet
zīlītes mazuļus. Tā „nākamā paaudze” zīlītēm ir zudusi. Ja vanags dzeguzi
pārmāca vai aizdzen, zīlītes ligzda atkal brīva.
Par Levita „sabiedrību un
cilvēktiesībām” Laimonis Vāczemnieks pateicis „poētiskus vārdus”:
Pats savā namā, latvieti,
Drīz netiksi vairs iekšā,
Jo tie, kam cilvēktiesības,
Tev aizsteigušies priekšā.
LB
runasvīru-delegātu sapulcē pieņemtie secinājumi
2013.gada oktobrī.
Komentāri
Ierakstīt komentāru